诚聘: 文打烟区州议员私人助理,有兴趣者请联络 0196568282 魏宗贤

招兵买马

招兵买马

Wednesday, December 8, 2010

枯萎老树倒下 屋主误以为发生地震‏
Kes Pokok Tumbang

左起文打烟区州议员魏宗贤, 选区助理林衿莲, 杨宝霞女士, 儿子何俊龙先生, 屋主何水发先生对着倒下的粗壮枯杆无能为力清理.


何水发(65)

正睡梦中的屋主太太杨宝霞女士(58)被一阵摇晃又剧响的声音惊醒。其赶紧叫醒老伴何水发(65)起身看究竟发生了何事。这才得知他们住家旁边靠近(也是圣安德列学校旁)空地一棵已枯萎2年多的粗壮老树倒下。 她当时还以为是发生地震呢! 发时间是凌晨3点许左右位于麻坡新路。

清早,何水发先生求助于文打烟区州议员魏宗贤选区助理林衿莲。州议员魏宗贤也在助理的通知下共同前往了解状况。

何水发先生表示, 幸运枯萎老树倒下无往他的住家方向, 否则不堪设想. 因为当时一家大小正熟睡中。 老树倒下了其屋前的电话柱及隔邻屋前的篱笆。 何先生儿子何俊龙(34)也表示, 平时他会把车辆停放在外面, 幸亏当晚他车辆驾进车房内。 因此这意外无造成任何财务损失。 只希望州议员魏宗贤协助安排市议会人员前来清理粗壮枯杆。

州议员魏宗贤表示, 他将会联络市议会秘书处以协助何水发先生清除屋前阻碍的粗壮枯杆。他同时也呼吁市议会应该加強檢查與修剪路邊的枯枝乾葉, 避免發生不幸事件

Pada tarikh 06-12-2010, Pusat Khidmat ADUN Bentayan telah mendapat aduan daripada Encik Ho Chwee Huat yang tinggal di Jalan Hashim, (Sebelah kantin Sek Men St Andrew) Muar mengenai masalah pokok tumbang di atas jalan yang mengakibatkan penduduk di kawasan tersebut di dapat  menjalankan aktiviti harian mereka.
Ho Chwee Huat berkata kejadian pokok tumbang berlaku pada kira-kira pukul 3 pagi, beliau mendengar bunyi kuat pada waktu kejadian. Kejadian itu berlaku ketika penduduk sedang lena tidur. Tiada sebarang kerugian yang di tanggung oleh beliau dan hanya kerosakan pada Tiang Telekom.
Aduan berkenaan telah dipanjangkan kepada pegawai Majlis Perbandaran Muar, iaitu Hj. Mokthar berkata akan mengambil tindakan secepat mungkin bagi kejadian pokok tumbang supaya aktiviti harian penduduk dapat menjalan aktiviti harian dengan lancar.
YB Gwee Tong Hiang ADUN Bentayan berkata, kejadian seperti ini haruslah ditangani dengan segera agar kejadian seperti yang trajedi pokok tumbang menimpa pegawai bank di Kuala Lumpur yang membawa kepada kematian tidak di lagi berulang dan meminta pihak MPM supaya mengambil tindakan drastik untuk mengatasi masalah ini demi kesejahteraan dan keselamatan penduduk di sini terjamin.
 

0 comments: