诚聘: 文打烟区州议员私人助理,有兴趣者请联络 0196568282 魏宗贤

招兵买马

招兵买马

Saturday, May 15, 2010

魏宗贤蝉联行动党文打烟支部主席

民主行动党文打烟支部日前进行改选, 文打烟区州议员魏宗贤蝉联该支部主席职。魏宗贤致词时感谢所有党员所给予的支持,让其继续担任支部主席职。他也同时声明将会尽全力吸引更多的新会员加入民主行动党,加强党的运作,以应付来届大选。

会上也一致通过以下议案 :

(a) 坚决反对市议员莫哈末尤诺斯在4月28日的市议会每月会议上发表关闭惹兰哈芝阿务贪吃街并指出该地点相当肮脏, 是造成交通阻塞的主要原因的言论。挑战来自马华与民政党的市议员在来临的会议上做出抗议。

(b) 强迫国阵政府常年拨款给华小与独中而不是等到大选或补选时才拨款。 

(c) 强烈反对国阵政府威胁华裔选民如不支持国阵政府,华小将不会得到任何拨款。

(d) 强烈谴责巫统领袖常常发表伤害华裔与印裔同胞的言论。

(e) 强烈谴责警方滥用权力以致阿米奴命案的发生。

(f) 呼吁校方提高校园内的保安及调查保安员的背景,以策安全。

(g)呼吁麻坡警方加速调查乐园幼儿园日前发生的伤人案,尽快破案以还麻坡民众安宁的生活。

(h) 呼吁政府撤换一个更有效率的废料公司以保持居家环境清洁。

(i) 呼吁政府放宽聘请外劳工作准证的条款,以方便新成立的公司。
行动党文打烟支部新届理事会名单:

主席 : 魏宗贤
副主席 : 周良鹏
秘书 : 王运梁
副秘书 : 陈添贵
财政 : 辜亚发
宣传秘书 : 林生发
妇女事务秘书 : 邓妙娣
委员 : 蔡得王, 颜俊杰
查账 : 吴永裕, 冯耀坡
中央代表 : 魏宗贤, 周良鹏, 辜亚发, 林生发

Gwee Tong Hiang Merajui DAP Cawangan Bentayan

DAP Cawangan Bentayan telah mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan, Gwee Tong Hiang, ADUN Bentayan, telah dipilih semula sebagai Pengerusi Cawangan ini. Beliau mengucapkan ribuan terima kasih kepada para ahli DAP Cawangan Bentayan memilih beliau untuk merajui cawangan ini.

Beliau menyuarakan bahawa akan sedaya-upaya untuk menarik lebih ramai ahli-ahli baru agar menyertai parti DAP untuk memperkuatkan jentera parti supaya dapat menghadapi pilihanraya umum yang akan datang.

Usul-usul yang diluluskan adalah :

a) Membantah sekeras-kerasnya Ahli Majlis MPM, Encik Mohd Yunus Abd Rahman yang mengeluarkan kenyataan dalam Mesyuarat Penuh MPM pada 28hb April yang mana beliau bercadang untuk menutup Pusat Penjaja Jalan Haji Abu, Muar kerana menurutnya, tempat tersebut amat kotor dan menyebabkan kesesakan lalu lintas di Bandar Muar, serta mencabar Ahli-ahli Majlis dari MCA dan Gerakan membuat bantahan dalam mesyuarat yang akan datang.

b) Menggesa pihak kerajaan Barisan Nasional memberikan peruntukan kewangan kepada SJK (C) dan Sekolah Menengah Persendirian Cina setiap tahun, bukan hanya berbuat demikian apabila menjelang pilihanraya kecil/umum.

c) Mengutuk pihak kerajaan Barisan Nasional sekeras-kerasnya kerana mengugut para pengundi Cina bahawa SJKC tidak akan memperolehi sebarang peruntukan kewangan sekiranya masyarakat Cina tidak mengundi Barisan Nasional.

d) Mengutuk pemimpin-pemimpin UMNO sekeras-kerasnya yang sering mengeluarkan kenyataan yang menyakitkan hati kaum-kaum Cina dan India di negara ini.

e) Mengutuk pihak polis sekeras-kerasnya kerana menyalahgunakan kuasa mereka dalam kes pembunuhan Aminulrashid Amzah di Selangor di mana remaja tersebut hanya berumur 14 tahun.

f) Menyeru pihak sekolah supaya mementingkan keselamatan di kawasan sekolah dan mengambil perhatian terhadap latar belakang pegawal keselamatan sekolah.

g) Menyeru pihak Polis Diraja Muar mempercepat siasatan tentang kes Tadika Sinario, Muar supaya warga Muar dapat hidup dengan aman dan sentosa.

h) Menyeru pihak kerajaan supaya mengupah kontraktor yang lebih berkesan dalam perkhidmatan pengendalian sampah supaya kawasan Muar akan menjadi lebih bersih.

i) Menyeru pihak kerajaan agar melonggarkan skim pengeluaran permit pekerja asing kepada syarikat-syarikat yang baru ditubuhkan.

Senarai Ahli-ahli Jawatankuasa Untuk Penggal 2010/2011 adalah:

Pengerusi : Gwee Tong Hiang
Naib Pengerusi :Chew Lian Peng
Setiausaha : Wee Jon Leong
Pen. Setiausaha : Tan Tiam Kui
Bendahari :Khoo Ah Huat
Setiausaha Publisiti :Lim Kem Wat
Setiusaha Hal Ehwal Wanita :Tan Bioy Tee
Ahli Jawatankuasa : Chua Teck Ong, Gan Choon Kiat
Juruaudit :Goh Yong Joo, Pang Yeow Poh
Wakil Kongres :Gwee Tong Hiang, Chew Lian Peng, Khoo Ah Huat & Lim Kem Wat

0 comments: