诚聘: 文打烟区州议员私人助理,有兴趣者请联络 0196568282 魏宗贤

招兵买马

招兵买马

Wednesday, May 12, 2010

连丽洪续掌民主行动党峇加利亚木兰支部

民主行动党峇加利亚木兰支部日前进行改选,连丽洪成功蝉联该支部主席职。

新届理事会名表如下:

主席 : 连丽洪
副主席 : 周美美
秘书 : 魏淑梅
副秘书 : 刘美玲
财政 : 颜诗琪
宣传秘书 : 颜雪慧
妇女事务秘书 : 林妗连
委员 : 蔡运阑,吴惜梅
查帐 : 余春霞,沈秀华
中央代表 : 魏淑梅,连丽洪,颜雪慧

连丽洪感谢所有党员给予的支持,推选她继续担任主席,以领导整个峇加利亚木兰支部。连丽洪也呼吁更多女性加入民主行动党以捍卫女性的权益。

此外,该支部也一致通过以下议案 :

1. 呼吁政府将 “探讨政府承认独中统考文凭” 列入KPI 当中, 以让公众人士了解究竟国阵政府有多高的服务效率。

2. 麻坡市议会指中华舞狮带有宗教色彩及民族特征,这让醒狮塑像在麻坡市区无立身之地。 麻坡醒狮团闻民国际, 为我国夺得32次世界冠军,同时使到麻坡被誉为 “狮王之王” 的故乡。 这不只是麻坡的荣耀,更是全马来西亚人的骄傲。 呼吁麻坡市议会努力争取这份荣耀,而不是在未经大臣及政府首肯前, 在地方政府闸门中先覆舟。

3. 呼吁政府常年拨款给华小与独中,而非等到大选或补选来临时才给予拨款。

4. 呼吁麻坡市议会关注本市区垃圾及排水系统的问题。
照片说明:
前排左起 : 查帐沈秀华 财政颜诗琪,副主席周美美,主席连丽洪,秘书魏淑梅,
副秘书刘美玲, 宣传秘书颜雪慧
后排左起 :委员吴惜梅, 蔡运阑, 沈秀萍, 查帐余春霞


Lin Lee Ang Terus Mengetuai DAP Cawangan Bakariah

Baru-baru ini, DAP Cawangan Bakariah telah mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan 2010, Lin Lee Ang terus berjaya dipilih sebagai Pengerusi cawangan tersebut.

Senarai ahli-ahli jawatankuasa DAP Cawangan Bakariah 2010:
Pengerusi : Lin Lee Ang
Naib Pengerusi : Chew Mui Mui
Setiausaha : Gwee Suh Mei
Pen. Setiausaha : Lau Moi Leng
Bendahari : Gan Shi Qi
Setiausaha Publisiti : Gan Sheh Hui
Setiausaha Hal Ehwal Wanita : Lim Chiang Lian
Ahli Jawatankuasa : Chua Jon Lan, Goh Sek Boy
Juruaudit : E Choon Seah, Sim Siew Hua
Wakil Kongres : Gwee Suh Mei, Lin Lee Ang, Gan Sheh Hui

Lin Lee Ang mengucapkan ribuan terima kasih atas sokongan para ahli yang memilih beliau agar terus mengetuai cawangan ini. Beliau juga menyeru kaum wanita supaya giat menyertai DAP demi memperjuangkan hak-hak kaum wanita dan melindungi kepentingan kaum wanita.

Usul-usul yang telah diluluskan pada hari tersebut adalah :

a) Menyeru kerajaan supaya mewujudkan “Satu Forum Perbincangan untuk mengesahkan Sijil Sekolah Persendirian Menengah Cina - Unified Examination Certificate” dan KPI agar orang ramai dapat mengetahui keberkesanan perkhidmatan kerajaan.

b) MPM menyatakan bahawa tarian singa merupakan simbol bagi sesuatu bangsa dan agama. Tetapi, cadangan untuk mendirikan replika tarian singa di kawasan Bandar Muar tidak dibenarkan sungguhpun Menteri Besar Johor telah memberikan kelulusan tersebut. Sebenarnya, tarian singa di Muar telah menjuarai pertandingan di peringkat dunia sebanyak 32 kali serta telah mengharumkan nama negara kita. Ini adalah satu kebanggaan bagi semua warga Malaysia dan bukan hanya bagi warga Bandar Muar. Oleh itu kita menyeru supaya pihak MPM berusaha untuk merealisasikan cadangan tersebut dengan segera.

c) Menyeru kerajaan supaya memberi peruntukan kewangan kepada Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) dan Sekolah Persendirian setiap tahun, bukan hanya pada waktu Pilihanraya Kecil ataupun Pilihanraya Umum.

d) Menyeru MPM mengambil perhatian serius terhadap masalah sampah-sarap dan perparitan yang dihadapi oleh penduduk-penduduk di Bandar Muar.

0 comments: