诚聘: 文打烟区州议员私人助理,有兴趣者请联络 0196568282 魏宗贤

招兵买马

招兵买马

Monday, May 10, 2010

魏宗贤会晤麻坡志愿警察巡逻队


 左三 :巡长阿斯里(Lans Koperal Asri )  左五:魏宗贤州议员

麻坡新加望警察局于5月8日在新加望地区一带进行巡逻,其中所涵盖的地区包括了新加望丽峰花园(Taman Sungai Abong Indah)。这支由9名警员所组成的巡逻队是在巡长阿斯里(Lans Koperal Asri)的带领下执行任务,其余八名志愿警员分别为SP Wan Iskandar, SP Ridwan, SP Azman, SP Kumar, SP Rama, SP Zahari, SP Siti Rahmah, SP Fadzullah。该巡逻队也顺道拜访了文打烟区州议员魏宗贤的住宅。魏宗贤会晤了该巡逻队,同时简短地阐述了几句话,他希望巡逻队能秉持公正无私的精神来执行任务,同时远离贪污。

魏宗贤表示,他衷心希望这支志愿警察巡逻队能好好地为人民服务。每名志愿警员的薪金为每小时四令吉,这也意味着每日薪金仅有三十二令吉。他提出,尽管薪金低微,他仍旧希望志愿警察队能加强巡逻,以便更有效地维持人民生活的安宁,尤其是在新加望一带以及部分文打烟选区,这包括了沙吉路(Jalan Sakeh)。

该巡逻队队长阿斯里巡长也同时表明了他们将会有纪律以及有效率地执行任务。

志愿警察巡逻队全体合照,左一:巡长阿斯里(Lans koperal Asri )

Pada tarikh 8hb Mei 2010, anggota-anggota dari Balai Polis Sungai Abong telah membuat perondaan di kawasan Sungai Abong termasuk di Taman Sungai Abong Indah. Kesembilan anggota polis tersebut telah diketuai oleh Lans Koperal Asri dan 8 anggota sukarelawan polis yang lain termasuk SP Wan Iskandar, SP Ridwan, SP Azman, SP Kumar, SP Rama, SP Zahari, SP Siti Rahmah, SP Fadzullah. Mereka telah mengunjungi rumah kediaman ADUN Kawasan Bentayan, YB Gwee Tong Hiang telah memberi nasihat kepada kesemua anggota polis tersebut supaya menjalankan tugas mereka dengan baik dan jauhi dari amalan rasuah.

YB Gwee Tong Hiang mengucapkan syabas kepada kumpulan ini dan berharap mereka dapat berkhidmat dengan cemerlang sebagai sukarelawan polis. Walaupun difahamkan bahawa gaji sejam bagi polis sukarelawan adalah RM4.00, ini bermaksud gaji harian mereka adalah RM32.00. Dengan gaji yang sederhana ini diharapkan mereka dapat menjalankan tugas untuk menjaga keamanan khasnya di kawasan Sungai Abong dan sebahagian daripada DUN Bentayan iaitu di kawasan Jalan Sakeh.

Ketua Peronda Lans Koperal Asri menyatakan bahawa mereka akan bersungguh-sunguh menjalankan tugas mereka dengan tegas dan disiplin yang tinggi.

0 comments: