诚聘: 文打烟区州议员私人助理,有兴趣者请联络 0196568282 魏宗贤

招兵买马

招兵买马

Sunday, July 19, 2009

烛光晚会哀悼赵明福含冤待雪 Keadilan Untuk Beng Hock, Jawapan Untuk Rakyat

前排(右4) 文打烟区州魏宗贤, (右5) , 社青团峇吉里区团长王运梁, (右7) 人民公正党麻坡区部秘书哈斯里及党员们都对赵明福含冤待雪深感痛心. 文打烟区州魏宗贤特别助理李坤泽是当晚的大会主持 文打烟区州魏宗贤及党员向民众筹集帛金社青团峇吉里区团长王运梁, 文打烟区州魏宗贤及峇吉里國會议员余德华父亲手拿鲜花及烛光为赵明福追悼會。 文打烟区州议员魏宗贤身穿黑衣向出席者发表其对赵明福之去世感言。 人民公正党麻坡区部秘书哈斯里也同时对赵明福之去世打抱不平。 周伟亿手持鲜花及蜡烛神情无奈。。。 周良鹏, 州议员魏宗贤, 社青团峇吉里区团长王运梁, Kelly, 州议员特别助理李坤择及党员们在结未拍照留念。 周良鹏同志以”血”代笔为赵明福写下打抱不平大字条。 各种大海报都记载者大家对反贪委员的愤怒并希望真相能快水落石出还死者家属一个合理答复。











社青团峇吉里区团长王运梁

雪州民联行政议员欧阳捍华政治秘书赵明福离奇丧命于雪州反贪污总部.只因选区拨款而被反贪委员会带回去协助调查.为何演变成一场悲剧呢?有谁能为他讨个公道?

我国的反贪污何时才能独立公正自主不受任何人指使?为何总是有政治议程, 选择性的调查某些案件?  为什么不查基尔的基宫?  为什么不查吧生港口自贸区四十亿丑闻?  为什么不查上千亿税收的去向? 难道以上那些事 项都是理所当然毫无重要性?

因此,文打烟区州议员魏宗贤呼吁反贪污局应该尽快给予死者家属一个合理的答复,还原真相.白发人送黑发人是生命中最残酷的事.更何况赵明福正要小登科. 未来的动向还未完成, 他的一”命”就在反贪污总部画上一个句点及遗留下种种的问号.

“赵明福壮志未酬, 含冤待雪”. 民主行動黨峇吉里國會選區聯委會主席兼文打烟区州魏宗贤, 社青团峇吉里区团长王运梁及人民公正党麻坡区部秘书哈斯里今晚各自率领党员们于文打烟活动中心身穿黑衣展开哀悼烛光晚会为他请愿. 并向赵明福家属与其未婚妻表示致哀.

同时当晚, 文打烟区州魏宗贤及党员们也到麻坡各小贩中心向民众募捐帛金, 在一个小时内共筹集款项为3,000令吉. 民众对于赵明福之死都打抱不平并深表遗憾大好青年就这样牺牲了. 这笔款项将会由文打烟区州魏宗贤代表转交给予死者家属. 文打烟区州魏宗贤也在此代表死者家属向大家说声谢谢.
_________________________________________________
Kematian Setiausaha Politik kepada Ahlic Exco Kerajaan Negeri Selangor Ean Yong Hian Wah, Teoh Beng Hock pada 16 Julai 2009, yang didakwa terjatuh dari Tingkat 14 Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor terus mengundang kesediahan serta kemarahan kerana terdapat seribu satu persoalan yang belum terjawab.
Beng Hock, yang merupakan bekas wartawan akhbar Sin Chew Daily, telah dibawa ke pejabat SPRM untuk disoal siasat pada pukul 5.40 petang pada 15hb Julai. Siasatan ini merupakan tindakan SPRM yang bersifat terpilih dan bermotifkan politik untuk menganggu wakil rakyat DAP dan Pakatan Rakyat mendapatkan matlumat. Hak Beng Hock untuk diiringi oleh peguam juga dinafikan. Malangnya, Beng Hock, 30, ditemui mati kira-kira jam 1.00 petang.
Beng Hock yang akan bernikah pada hari kematiannya, meninggalkan seorang tunang dan ahli keluarga yang ketidakkeruan terhadap apa yang telah terjadi.
Kami dengan sekerasnya mengutuk kematian Beng Hock yang telah menimbulkan kesangsian dan mendesak supaya:
SPRM memikul tanggungjawab penuh terhadap tragedi yang telah menimpa Beng Hock. Apa yang terlampau adalah bahawa Beng Hock hanya merupakan seorang saksi dan bukan suspek, dan dia telahpun memberikan kerjasama yang penuh kepada SPRM!
Suruhanjaya Di Raja harus ditubuhkan untuk menyiasat kematian Beng Hock, baru rakyat akan mengetahui kebenaran berkaitan kematian yang sia-sia ini kerana kita tidak lagi mempercayai integriti dan kejujuran pihak polis di Malaysia.
SPRM tidak sepatuhnya dijadikan alat oleh Barisan Nasional (BN) untuk mengintimidasi wakil rakyat DAP dan Pakatan Rakyat di atas tuduhan semberono. Permainan politik BN ini telah melampaui batas dan menyebabkan kematian seorang pemuda yang amat berbakat.
Rakyat bertanya kenapa siasatan terhadap skandal PFKZ bernilai RM12.5 billion dan "Istana Khir" tidak diteruskan dengan semangat sebegini? Sekiranya SPRM gagal untuk menjawab persoalan-persoalan ini, rakyat mendesak Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Ahmad Said Hamdan supaya dipecat dengan serta merta kerana gagal menjalankan tanggungjawab dan amanah dengan baik.

0 comments: