诚聘: 文打烟区州议员私人助理,有兴趣者请联络 0196568282 魏宗贤

招兵买马

招兵买马

Tuesday, April 14, 2009

99小贩中心旁, 获建围栏

左起选区助理林荣华,投诉者陈骏孝,张力航, 特别助理辜亚发,李坤泽与文打烟区州议员魏宗贤
Dari kiri : Stephen Lim Yong Hwa, Pengadu Tan Chung Haw, Teo Di Hang, Pembantu Khas ADUN Bentayan, Khoo Ah Huat, Lee Kung Chek dan ADUN Bentayan, YB Gwee Tong Hiang

位于住家后的沟渠,阔度大约一尺半 Longkang yang terletak di persempadan Taman Sakeh Baru dan Pusat Penjaja 99 yang lebarnya lebih kurang 1 ½ kaki 麻坡市议会建设的围栏
Penghalang (Divider) yang dibina oleh Majlis Perbandaran Muar

文打烟区州议员魏宗贤日前接获99小贩中心的小贩,陈骏孝投诉有关成吉花园与99小贩中心接邻的空地因没有告示牌往往在夜晚时,驾驶人士在不察觉的情况下而发生意外。

有关地段因发展商在成吉花园住家后建设供排水用途的沟渠。 当民众欲前往99小贩中心用餐时,往往都直接将轿车直驶至99小贩中心因此在不知情的情况下发生意外即轿车轮胎坠入沟渠里, 使到车主蒙受不必要的损失。

文打烟区州议员魏宗贤在接获投诉后, 立即与麻坡市议会工程师纳兹里联络要求对方尽快在该处建设围栏以避免不必要的事件发生。 纳兹里在接获州议员魏宗贤的指示后立即采取行动在短短七日内在该处建设围栏。

文打烟区州议员魏宗贤对于市议会在短时间内解决此事件感到满意, 并希望麻坡市议会在往后的日子能够保持积极的态度处理民生问题以让麻坡民众的利益得到重视。

州议员魏宗贤也呼吁民众如面对关于麻坡市议会服务态度或任何民生问题可前往其服务中心或拨电其服务中心, 连络号码为(06-951 8989)以寻求协助。 出席今日记者发布会包括文打烟区州议员魏宗贤,文打烟区州议员魏宗贤特别助理辜亚发,李坤泽,选区助理林荣华,投诉者陈骏孝及张力航.
______________________________________________________________________________________________________________
ADUN Bentayan, YB Gwee Tong Hiang menerima aduan dari para peniaga di Pusat Penjaja 99, Tan Chung Haw mengenai parit di persempadan Taman Sakeh Baru dan Pusat Penjaja 99 sering berlaku kemalangan di waktu malam kerana tiada papan tanda yang jelas untuk menunjukkan bahawa dikawasan tersebut mempunyai sebuah longkang.

Longkang tersebut telah dibina oleh pemaju perumahan Taman Sakeh Baru di kawasan belakang perumahan tersebut. Apabila orang ramai ingin pergi ke Pusat Penjaja 99, kebiasaannya mereka akan memandu keretanya melalui jalan tersebut. Oleh kerana tiada apa-apa tanda yang menunjukkan bahawa terdapat sebatang longkang di kawasan tersebut, kemalangan sering berlaku ditempat tersebut iaitu tayar kereta akan tersangkut di dalam longkang dan ia telah menyebabkan tuan punya kereta terpaksa mengalami kerugian.

Setelah menerima aduan dari orang ramai, ADUN Bentayan, YB Gwee Tong Hiang telah menghubungi jurutera Majlis Perbandaran Muar, Encik Nazri supaya membina penghalang di persimpangan tersebut. Ini adalah untuk mengelakkan sebarang kemalangan terus berlaku di kawasan tersebut. Dengan arahan daripada YB Gwee Tong Hiang, pihak MPM telah membina penghalang tersebut dalam tempoh 7 hari.

ADUN Bentayan, YB Gwee Tong Hiang berpuas hati terhadap tindakan Majlis Perbandaran Muar menyelesaikan masalah tersebut dalam masa singkat dan berharap Majlis Perbandaran Muar boleh meneruskan perkhidmatan yang cemerlang agar keselamatan rakyat jelata terjamin.

ADUN Bentayan, YB Gwee Tong Hiang menyeru orang ramai sekiranya menghadapi sebarang masalah boleh berhubung pusat perkhidmatannya di talian 06-951 8989 ataupun membuat aduan di pusat perkhidmatannya.

Sidang akhbar pada hari ini turut dihadiri oleh Pembantu Khas ADUN Bentayan, Khoo Ah Huat, Lee Kung Chek, Pembantu Kawasan Stephen Lim Yong Hwa, Pengadu Tan Chung Haw dan Teo Di Hang hadir pada hari ini.

0 comments: